Vítejte na stránkách CzechSkills VR, nabízejících základním i středním školám využití technologie
virtuální reality (VR) prostřednictvím vícekolových multiformátových odborných soutěží.
10.5.2023 proběhlo v Národním technickém muzeu v Praze finále
soutěže CzechSkills VR: „PROTŘEPAT, NAMÍCHAT!“
připravené ve spolupráci s Cechem malířů, lakýrníků a natěračů ČR.
Umístění | FINALISTA: | Body | Pokusy |
1 | Střední škola polytechnická Olomouc | 1088 | 3/3 |
2 | SOŠ a SOU, Kladno, Dubská | 1018 | 3/3 |
3 | Základní škola Havlíčkův Brod, V Sadech 560 | 1005 | 3/3 |
4 | Střední odborné učiliště stavební, Plzeň, Borská 55 | 1004 | 3/3 |
5 | Střední průmyslová škola stavební akademika Stanislava Bechyně, Havlíčkův Brod, Jihlavská 628 | 996 | 3/3 |
6 | Střední škola stavební a strojní Teplice | 993 | 3/3 |
7 | VOŠ a SPŠ Jičín | 987 | 3/3 |
8 | Střední průmyslová škola dopravní Praha | 979 | 3/3 |
9 | STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA JAROV, Praha | 975 | 3/3 |
Národní technické muzeum ve středu 10. května 2023 hostilo první finále nové soutěže CzechSkills Virtual Reality s názvem „Protřepat, namíchat!“. Jak název napovídá, soutěžilo se v míchání malířské barvy, ovšem v prostředí virtuální reality. Cílem soutěžících bylo z několika barev namíchat takovou, která by co nejvíce odpovídala vzorové barvě. Do finálového kola soutěže se probojovalo celkem šestnáct soutěžících z osmi středních škol a jedné základní školy. A přestože měli všichni z postupového kola pilně natrénováno, chtěli si soutěžící před ostrým startem ještě vyzkoušet míchání, aby podali co nejlepší výkon. Všichni bedlivě sledovali své protihráče tak, že by bylo slyšet spadnutí špendlíku na zem. Nejlépe
se s nástrahami finále popasoval žák SŠ polytechnické v Olomouci, Milan Svozil, který dosáhl skvělého výsledku 1088 bodů. V závěsu za ním skončil žák SOŠ a SOU Kladno v Dubské, Tomáš Faber s 1018 body. Na třetím místě se po krásném výkonu ve třetím kole umístila žákyně ZŠ V Sadech 560 v Havlíčkově Brodě, Žaneta Žampová, jež dosáhla 1005 bodů. V konkurenci starších žáků středních škol tímto vybojovala pro svou školu velmi cenné pódiové umístění. Děkujeme za podporu soutěže všem partnerům, kterými byli Národní technické muzeum Cech malířů, lakýrníků a tapetářů ČR, NEKR VR, Národní technické muzeum, Království železnice, NaFilm. Fotografie z akce najdete zde.
Co je CzechSkills VR?
První vícekolová multiformátová profesní soutěž pro žáky základních či středních škol, využívající formát virtuální reality (VR). Podporuje osvojování či prohlubování praktických dovedností, nezbytných pro výkon odborných specializovaných činností či profesí. Soutěž CzechSkills VR budou pořadatelem vyhlašovány výhradně na této stránce.
Co není CzechSkills VR?
Náhrada praktického výcviku či odborné přípravy „naživo“. Ty mají v reálném pracovním prostředí nezastupitelnou a nenahraditelnou úlohu. VR formát však může být velmi vhodným alternativním či doplňujícím prvkem zejména v případě, kdy některé úkony či operace není možné v prezenční výuce zajistit.
Co nabízí CzechSkills VR?
· VR moduly zpracované a testované ve spolupráci s profesními organizacemi a odborníky z praxe.
· Technickou podporu při získání vybavení, stažení aplikace a instruktáž.
· Podporu pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům při zavádění VR do výuky.
· Informační podporu a školení pro školy, které dosud nemají technické vybavení.
JSME TU PRO VÁS I NADÁLE
Organizace a pravidla: czechskills@komora.cz stepanovaj@komora.cz
Odborní garanti soutěže: Autorizovaná profesní sdružení a organizace při HK ČR.
Technický garant a podpora: společnost NEKR VR s.r.o. – technická podpora se získáním a nastavením technického vybavení (hardwaru i softwaru). Kontakt: Svatoslav Ježek M: 723 330 900 Vratislav Medřický E: medricky@eduvr.cz
Vyhlašovatelem soutěže CzechSkills VR je Národním centrum CzechSkills při Hospodářské komoře České republiky jako součást soutěží CzechSkills. Značka CzechSkills je Úřadem průmyslového vlastnictví zaregistrovaná pod ochrannou známkou O – 472779. Přihlašovatelem a vlastníkem této ochranné známky je HK ČR.